Teide Nemzeti Park

Vilaflor - Csúcson - Holdbéli táj - Roques de Garcia - Egyéb - La Laguna felé

Tenerife '08 október
Nagyobb kép

Mivel reggel korán indultunk, nyitás (9 óra) után értünk a felvonóhoz. A belépőjegy (€25) megvétele után mehettünk is fel a csúcsra. Lent készítettek rólunk egy fotót, amit rámontázsoltak a havas hegycsúcsos hegy elé. Ezt visszafelé meg lehetett vásárolni. Attila szerint ez a "nem szabad ott hagyni kategória". :D Be voltunk öltözve, és sikerült egész érdekes képet vágni. :Đ

Tenerife szigetén magasodik Spanyolország legmagasabb pontja, a 3718 méteres Pico de Teide.
Lenyűgöző látvány, a sziget bármely pontjáról.
Legutóbb 1798-ban tört ki.
Többkamrájú alvó rétegvulkán, gyönyörű megkövült lávafolyamokkal, különböző sziklaformátumokkal, a világ második legnagyobb őskrátere. A felvonótól a legteteje még 200 méterrel magasabban van, ahova gyalogút vezet. Ide nem mehet fel akárki, ahhoz írásos engedélyt kell kérni a park központjában. Az engedély ingyenes.
A felvonó 8 perc alatt visz fel minket, 1000 méteres különbséget megtéve, 3555 méter magasba. A levegő hideg, sok helyen szeles, és ritka.

A felvonótól aztán két irányba lehet elsétálni. Jobbra kezdtük a sétát, ahol odafele menet inkább felhőbe burkolózva láttuk az alant húzódó tájat. Az Orotava-völgy felett 1000-1500 méter magasságban gyönyörű passzátfelhő tenger látvány fogadja a köveken bukdácsolót, ami egész évben elfedi a hegyoldalt.

A vulkanikus kövekből kirakott vagy inkább összerakott köveken lehetett sétálni és körbenézni. Óvatosan, mert nem lebetonozott útról van szó, a kövek sok helyen mozognak. Tilos volt letérni az útról, hiszen a felettünk magasló hegy csúcsáról megindulhat a kő az ember nyakába, ha fel szeretne mászni.

Helyenként igen erős szél fújt, így hamar felkerült a pulcsi kapucnija és a széldzsekijé is. :D Érdemes vinni valami sapkát, és kesztyűt is, no meg naptejet.
Nálunk ugyan volt, többször is elmondtuk, hogy könnyen le lehet égni, de nem kentük be magunkat, így az arcunk és (mivel rövidgatyában voltunk) a lábunk is lepirult térdtől lefelé. A látvány a hegy tetejéről lélegzetelállító. Nem csak lefelé, de felfelé, a csúcs felé kukkolva is.

Kimondhatatlan érzés a hegytetőn állni. Hideg van, hangos zenét játszik az ember fülébe a szél, itt a világ legtetején, a legmagasabb ponton ahol életünkben jártunk, ahonnan lekukucskáltunk felhők rengetegén keresztül, az innen oly kicsinek tűnő lávafolyamra.

Nyugat felé sétálva beláttuk az egész völgyet, a Las Canadas kráter déli peremét, ami megmaradt a beomlás után. Égbe magasló, borotvaéles hegyek, amik körbeveszik délről a parkot, mint valami edény pereme.

Szeretnék majd egyszer felgyalogolni a kráter közelébe, megnézni a másik oldalt is, ahol belecsúszott az egykori vulkán a tengerbe.