Teide Nemzeti Park

Vilaflor - Csúcson - Holdbéli táj - Roques de Garcia - Egyéb - La Laguna felé

Tenerife '08 október
Nagyobb kép

Hétfőn reggel korán keltünk, hogy még a tömeg előtt odaérjünk a Teide Nemzeti Park (Las Canadas del Teide Nemzeti Park) felvonójához, ami felviszi az embereket a hegy tetejére, 3555 méter magasba. Innen még kb. 200 méter a csúcs, ahova gyalog lehet felmenni, ha az ember írásos engedélyt kér a park központjában.

Los Cristianosból indulva, kb. egy órás, kacskaringós, meredeken emelkedő út után a tenger szintjéről elértünk Vilaflorba, 1500 méter magasságba, majd ezt követően a Nemzeti Park 2000 méteres magasságában találtuk magunkat. A növényzet is átváltott a Los Cristianosi kopár trópusiból Vilaflori fenyőrengeteggé, majd a Nemzeti Parkban holdbélivé.

Kilépve a kacskaringós, fenyvesekkel szegélyezett útról, a felvonó felé vettük az irányt, de meg is torpantunk szinte azonnal. Ki kellett szállni a kocsiból, hogy ezt a hihetetlen tájat megnézze, megörökítse az ember, beszippantsa a friss, reggeli levegőt. Mögöttünk, az úton végig "gyönyörű" jelzővel illetett út, előttünk pedig a Teide csúcsa magaslik. Lenyűgöző.

Szinte azonnal tudjuk, egyetértünk mindketten abban, hogyha csak tehetjük, erre fogjuk minden utunkat irányítani az elkövetkezendő napokban. Ezt látni kell ahányszor csak lehetséges, mégha csak átsuhan is rajta az ember.

Mi nyitás (9 óra) után értünk a felvonóhoz, a belépőjegy (€25) megvétele után mehettünk is fel a csúcsra.

A hegy 3718 méter magas, Spanyolország legmagasabbja. 3555 méter magasságban már ritkás a levegő, amit éreztünk is, amikor a köveken körbesétálva felfele kellett menni. Meg kellett állnunk időnként, hogy levegőhöz jussunk. Amikor felértünk, el lehetett sétálni jobbra és balra is. Mi minkét irányt megnéztük. 3 órát töltöttünk fent a hegyen.

A csúcs után néztünk körbe magában a parkban.

Először holdbéli tájon jártunk, tettünk ott egy nagy kört. Sok film, pl. a Majmok bolygója helyszínéül is ez szolgált. Amikor ott voltunk, és később is, amikor átutaztunk a parkon, láttuk a filmeseket ügyködni. Este igen erős lámpákat is körbehelyeztek ezen a ponton.

Majd láttuk a különös formájú hegyek együttesét, ami a Roques de Garcia nevet viseli. Itt is egy jót sétáltunk, a táj lélegzetelállító.

Elautóztunk a csillagvizsgálóig, később a La Lagunába vezető úton is végig. Beszéljenek magukért a képek, a táj csodás. Ez a része tetszett a legjobban a szigetnek.

A parkban több helyen vannak kiépített leállók, parkolni lehet és kihelyezett táblákból megtudni a vulkanikus terület eredetét, történetét. Írnak az állatvilágról, bemutatják a különös formájú sziklákat, pl. ami egy női cipőre hasonlít, vagy megtudhatjuk, hogy a most látott kopasz, kb. 2 méter magas virág, ami az elszáradt terjőke (vagy más néven kígyószisz) nevet viseli, milyen lehet tavasszal, amikor elönti a bordó virágrengeteg.

Vilaflor azért került ebbe a kategóriába, mert ugyan nem tartozik a Nemzeti Parkhoz, de nekünk ezen a falun keresztül vezetett az utunk Los Cristianosból fel a Teide 2000 méter körül fekvő parkjába.