Anaga-hegység

Tenerife '08 október
Nagyobb kép

Csütörtökön reggel az Anaga-hegységbe (térkép a láblécben) kirándultunk. A meredek hegyek északról határolják a szigetet. Nem nagyon kedvelt a turisták körében, mint a Nemzeti Parkban, itt sem volt tömeg.

Egész más a szigetnek ez a része, mint a nyugati oldal volt. Nem annyira kopár a táj, minden kis helyen növények nőnek. La Lagunába a Nemzeti Park felől érkeztünk, de nem maradtunk sokáig, tom-tomunk segítségével kikeveredtünk a nyüzsgő városból. Irány a hegyek!

Kanyarogtunk az úton felfelé, Attila már poénkodott, hogy majd otthon is kanyarokban fog közlekedni. :D A Mirador Cruz del Carmen kilátónál is megállunk, lekukkantunk a hegyekbe. Messze ellátni, le a hegyvonulatokon keresztül, egészen el a Teidéig. Azaz, majdnem látnánk a hegyet, ha nem burkolózna teljesen felhőkbe. Még a feje búbja sem látszik ki, a lábainál heverő táj is homályos arcát mutatja. Így is elképesztő.

Kicsit odébb, a Pico del Inglés kilátónál megpillantjuk a főváros fura színházának épületét is a magasból. Igaz, homályosan, de kivehető.

El Bailaderonál a középső utat választottuk, lementünk egy igen keskeny, egy sávos, régen volt kövezve úton, egészen Chamorgába. Eredeti tervünk szerint el akartunk sétálni a kilátóig, egészen a sziget keleti csücskébe, de látva a terepet letettünk róla. Ilyen úthoz jó cipő kell, amiben lehet hegyekben mászkálni, meredeken le és fel.

Így San Andrés felé vettük az irányt, hogy lássuk és kipróbáljuk Tenerife legjobb strandját, ami a Playa de las Teresitas nevet viseli. Ez a 2km hosszú, mesterséges strand már a magasból impozáns, sárga homokja igen jól fest a parton.
Több tonna homokot hoztak ide a Szaharából.
A partvonallal párhuzamosan hullámtörő gátat húztak fel, így itt nem lehetséges a hullámokra ráugrani, amikor érkeznek, mint pl. Los Cristianos strandján. :)
A kipróbálást lefújtuk, mert a felhők itt is eluralkodtak, eltakarták a napot. Alig voltak a strandon, a víz is hideg volt. Átöltöztünk ugyan, kis fürdőlepedőnkön ücsörögtünk arra várva, hogy majd ha egy kicsit előbújna a nap, akkor melegebb lenne, de csak a türölköző telt meg apró sárga homokszemcsékkel, a napnak nem akaródzott megmutatnia magát. Így utunkra indultunk.

Hazafelé a Teide tetején jöttünk rá, hogy nem lesz elég benzinünk hazáig. Azon tanakodtunk, hogy Vilaflorig már nem érünk el, ráadásul az felfelé emelkedős út, így legurultunk Orotavába. Tankolás után a Teidén keresztül mentünk haza, éppen még elcsíptük a naplementét, majd maradtunk egy kicsit a hatalmas csendben csillagokat bámulni a tiszta égen.