2010. június 27. - vasárnap

Shrek Forever After 3D (2010): Utolsó rész, ahol Shrek egy alternatív világban találja magát, ahol senki sem ugyanaz, mint amire ő számít. Egy napja van, hogy Fionát magábabolondítsa ismét, mielőtt mindent elveszít. Jót szórakoztunk. :)

Elkészült a mű

2010. június 26. - szombat

Ma még volt egy fél napnyi időm, hogy az utolsó réteget is felvigyem a képre. Sikerült is, kettőt haza is hoztam a négyből, hogy majd itthon megszárad szépen lassan. Most fel van ragasztva a szekrényajtóra, szembe a párátlanítóval, van ideje száradgatni. :)

Még mindig nyomtatás

2010. június 23. - szerda

Ma belekezdtem ugyan a nyomtatásba, mert még két réteget kéne felvinnem, ahhoz, hogy befejezettnek lehessen tekinteni a művet. Meglepetésemre a negyedik felvitt réteg még nem száradt meg tegnap délután óta. D.-nek ez ugyan nem volt meglepetés, így egész nap gondosan szárítgattuk kint őket a napon, illetve a nap nélküli szeles időben. :) Így most rajzolgatok, kaptam egy faemberkét, amit majd a suliban is sokat fognak a kezembe nyomni, most azzal ismerkedem. :)

A nap amúgy elég hamar eltellik, sokkal hamarabb, mint az angolos napjaim. :) Délben van egy 1 órás ebédszünetünk, amit én általában M.-el és D.-vel szoktam eltölteni a kertben, mivel a többiek közel laknak, így haza tudnak menni enni.

Sóskából sima tészta?

2010. június 22. - kedd

Hát úgy, hogy amikor a sóskát feltettem a tűzre, azt hittem minden szokásos mozdulatot ami a főzés elkezdéséhez kell elvégeztem... Így fáradtan huppantam a kanapéra, arra várva, hogy majd a sercegés felébreszt... Csak nagysokára tűnt fel, hogy sercegést biza hiába várok, ha nem tekertem el a gázt a serpenyő alatt...

Mikor az eltekerés is megtörtént, eszembe jutott, hogy krumplit is fel kéne tennem főni... Oké, víz feltesz, krumpli keres. De hiába kutattam, a hagymákon kívül nem pislogott rám krumpli vissza a szokásos helyéről... Nincs krumpli... Oké, akkor sóska sem lesz ma. :S

Így, mivel a víz már a helyén volt, tésztát kezdtem el főzni... Illetve kezdtem volna, de párom közben hazaért, így ő fejezte be helyettem a vacsit. Ki tudja mi lett volna amúgy belőle. :)

Amúgy nagyon szép nyári idő van már napok óta. Pólóban sétálok M.-hez oda és vissza is. A sok heti folyamatos ülés után, most nagyon jól esik a séta, vagy csigavonulás inkább, mert hazafelé kettőt lépek előre egyet hátra a fáradtságtól. :)

Art Class hét

2010. június 21. - hétfő

Pfu, ma elfáradtam. Odagyalogoltam, hazagyalogoltam, kb. 2 óra, plusz még sokat is álltam, mert a nyomtatást másképp nem lehet. M.-ék úgy döntöttek, hogy tartanak egy hetes nyári kurzust, hogy ne a portfólió leadása előtt kelljen kapkodni. Gondoltam ha marad hely, én is elmennék, legalább addig is ismerkedek dolgokkal, nem árt, ha minél több alapanyaggal, technikával ismerkedek meg, mielott kezdődne a suli... Mert aztán ott fejjel a mélyvizbe fogok kerülni. :D

Én nyomtatok, azaz kaptam egy A3-as méretű linóleum darabot, ebbe vájom ki a kiválasztott gránátalma képem részletét.

Rétegenként nyomtatok, azaz először kivájtam a linóleumon azokat a részeket, amiket meg szeretnék fehéren hagyni, majd a legvilágosabb színnel (világoskék) bekentem a lapot, és szépen egy fehér lapra nyomtattam a dologgal. Így lett egy világoskék lapom, itt-ott fehér foltokkal. Majd a következő lépésben kivájtam a linóleumnak azokat a részeit, amit szerettem volna ezzel a világoskék színnel látni a végén. Majd a kivájt lapot bekentem a következő sötétebb színnel(világossárga), és megint nyomtattam. Na ez a nyomtatás már trükkösebb, két emberes munka, mivel pontosan ugyanoda kell nyomtatni, mint ahova az első réteget nyomtattam. Tehát ügyesen először én megemeltem az egész világossárga linóleum lapot, az alsó két sarkot a lapon lévő réteg felett lebegtetve, míg D. odahelyezte a sarkokba, én pedig ejthettem le az egészet. Kis hengerrel való nyomkodás után kész is a két réteg. Az eredmény egy világossárga kép, itt-ott fehér, itt-ott világoskék foltokkal. Minden szín a megfelelő helyen. :) Majd újabb vájás, újabb festés, újabb nyomtatás, és újabb vájás... Mindaddig, míg az utolsó színnel is bekenődik a linóleum darabka. :D Ma három réteggel készültem el, és az egészet négy példányban készítem, hogy egy legyen biztos jó a végére. :)

Jó kis munka, elfáradtam. A kis kés, amivel vájok, szépen bele is szaladt az ujjamba, pedig tudtam, hogy nem kéne elé tennem a kezem... Jó éles ez az izé, de nagyobb baj nem esett. Beragasztottuk és holnapra már nem is fogom érezni, mert addigra minden bütyköm le fog horzsolódni a vájás miatt, mert mindig beleütöm a kivájt linóleum szélébe, a vájatokba, ami nem sima. De hogy ez most mennyire jól esik a sok heti angolozás után! Itt ülök, és azon gondolkodom, hogy szerencsés vagyok, hogy a suliba készülök. Imádok bütykölni dolgokkal. :)

Tara-hegy és UCD

2010. június 20. - vasárnap

Szép időnk volt, így úgy döntöttünk elmegyünk Tarába, a híres dombot megnézni. Éppen odaértünk a soron következő idegenvezetésre, így először megnéztünk egy rövidke kis videót a környékről és a hely történetéről a kis templomban a temető szélén, majd az idegenvezetővel célba vettük a dombocskákat. A hely ingyen látogatható, az idegenvezetésért és a videóért fizetni kell, de a Heritage Cardunk ide is jó volt. Megérte megvenni, már visszahozta az árát jócskán, és egy évig használható, ráadásul egy helyre többször is mehetünk vele.

Temető.
A Tara-hegy (Hill of Tara) nem csak történelmi szempontból fontos, hanem mitikus jelentősége is van. A késői kőkorszak óta fontos mitikus központ. A domb tetejéről az idegenvezetőnk szerint Írország 1/5-e (13 megye) látszik, a többi csak azért nem, mert görbül a Föld. Semmi nem áll az útjába, nem egy magas hegy, inkább csak egy domb, mégis messzire el lehet látni a tetejéről. Nem úgy, mint a szomszédos Skryne, ami magasabb, mint Tara és ahonnan szép a kilátás, mint megtudtuk, de Tara útját állja, így nem lehet ellátni olyan messzire, mint innen. Az egész területet bemutatják a templomban látható videón a magasból. Így tudni igazán amikor az ember a buckák között sétál, hogy mit is lát a madár a fejünk felett.

A domb szélén, közel a temetőhöz egy halomsír található, rács van a bejáratnál, nehogy az ott található faragott köveknek nyoma vesszen. A halomsír, avagy a Túszok dombja (Mound of the Hostages) a legöregebb műemlék a területen, építése i.e. 2500 és 3000 közé tehető. A 4 méter hosszú és 1 méter széles sír 3 fülkéjében elhamvasztott emberi maradványokat találtak.

Tara a Kelta Írország nagykirályainak székhelyévé vált. A leghíresebb közülük Cormac Mac Airt volt, aki i.sz. 3. században uralkodott. A hegyen lévő erődítményen belül (nagy gyűrű) az egyik gyűrűt Cormac Házának (Cormac's House) nevezik, bár az idegenvezető szerint csak a keresztények nevezték el így. A másik gyűrűt, ami egy őskori sír köré épült Király Trónjának (King's Seat) nevezték el.

A jelenleg Király Trónja tetején álló kő (Lia Fáil), eredetileg a Túszok dombja halomsír bejárata előtt állhatott, mint Knowthban is látható erre példa. A legenda szerint, csak az lehet Írország következő nagykirálya, akinek a nevét a kő hangosan kiáltja a szélbe ha a jelölt azt megfogja. :)

A Tara-hegyről Írország 1/5-e látható.

A séta után megnéztük még a UCD medencéjének kis lakóit is. Hatalmasat nőttek! A kis kacsákat már nem is lehet kicsiknek hívni. :) Közben utánaolvastam a kis kézi Complete Irish Wildlife könyvünkben, hogy a hattyú a képeken bütykös hattyú angolul mute (néma) swan. Állandóan itt él az országban, nem megy el telelni, csak elköltözik védettebb vizekre. Az angol neve nem találó, mert nem némák. Amikor elüldözte a kacsákat, szép mély hangot adott ki, ahogy vészjóslóan meglengette hatalmas szárnyait. No és végre lencsevégre kaptuk a kontyos récét (tufted duck), mert eddig sosem jött közel az etetéshez, csak messziről figyelte a kacsasereg kajálását. Most sem úsztak közéjük, csak szélről igyekeztek elcsípni egy-egy falatot. Szépek, és nagyon ügyesen merülnek alá.

Kontyos réce (tufted duck).

Meglehet-e enni...

2010. június 19. - szombat

...egy 11 kilós görögdinnyét két embernek, két nap alatt? A kérdés kőltői. :D

Tanfolyam vége

2010. június 18. - péntek

Ma csak egy fél napot angoloztunk, mert délután ettünk-ittunk egyet az elmúlt hetekre, majd mindenki ment útjára. Jövő héten már nem fogok reggeltől estig angolt tanulni... Fura lesz már most látom. Még jó, hogy M. a jövő hétre tervezte az egy hetes nyári kurzust, így nem fogok unatkozni. :) Miután mindenki elment, nekem még két órát kellett várnom, hogy megtudjam az IELTS eredményem. Kimentem kis hattyúkat nézni, majd At is csatlakozott hozzám, végül összeszedtük az eredményem, ami egy fél szinttel lett jobb, mint az előző. 7.5-et kaptam az IELTS vizsgámon. Ma már el is küldtük a sulinak a papíron szereplő kódot, hogy végre meglegyen náluk minden igazolás, ami kell.

2010. június 13. - vasárnap

How to train your dragon 3D (2010): Egy olyan világba csöppenünk, ahol mindennaposak a fura sárkányok, de a vikingek elszántan harcolnak ellenük. A történet főhőse, a falu vezérének, Stoick-nak a fia, aki Hickup névre hallgat. A vékonyka kis vikingnövendék első körben elszántan el szeretné fogni a legveszélyesebb sárkányt, ami senkinek sem sikerült eddig, akiről egy szó sincs a nagy könyvben, csak hogy veszélyes. Persze a dolog nem úgy alakul, ahogy eredetileg eltervezte. :) Nagyszerű mese, nagyon tetszett.

Tooth Fairy (2010): Derek (Dwayne Johnson) egy hokijátékos, akinek a gúnyneve Fogtündér, mivel mindig sikerül neki egy-két fogtól megszabadítani az ellenfeleket. Amikor Derek egy gyereknek azt a tanácsot adja, hogy ne igyekezzen, úgy sem lesz nagyszerű, büntetést kap. Igazi fogtündér lesz egy hétig, szárnyakkal, varászpálcával, mindenféle porokkal és egyebekkel. Az eleje nehézkes volt, de aztán belejöttek és azt kaptuk, amire vártunk. :)

Letters to Juliet (2010): Sophie (Amanda Seyfried) romantikus nyaralásért utazik munkamániás kedvesével Veronába. Persze a nyaralás során többet van egyedül, így téved a híres udvarba, ahol Rómeó és Júlia fogadott örök szerelmet egymásnak. A zarándokhelyen mindenki levelet dugdos a fal réseibe, hogy választ kapjon életének nagy kérdéseire Júliától. Sophie véletlenül bukkan rá egy régi levélre a falban, amit 50 éve írt Claire (Vanessa Redgrave). Válaszolván a levélre, nem is tudja milyen következményei lesznek ennek az ő életére is. Nagyon jó volt látni, mégha vászon előtt ülve is azokat a helyeket, ahol az olasz nyaralásunk alatt jártunk. :)

2010. június 07. - hétfő

Robin Hood (2010): Ridley Scott rendezésében, az Oscar-díjas Russell Crowe alakítja a legendás figurát, Cate Blanchett pedig Marion Loxley szerepében brilliáns. A történet a mindenki által jól ismert sztori kezdeteit mutatja be. Vannak benne érdekességek, amit szokni kell, pl. Robin eredetileg Robin Longstride, aki kiábrándult a háborúból, majd felvette egy halott lovag személyazonosságát, aki történetesen Robert Loxley, végül felvállalja Nottingham védelmezését. Ennek ellenére jó lett a film, nem volt Gladiátoros érzésünk.

The Bad Lieutenant: Port of Call – New Orleans (2010): Werner Herzog rendezésében. A sztori középpontjában egy szolgálati évei alatt megcsömörlött, egy baleset során megsérült, ebből kifolyólag fájdalmakkal együtt élő és erre drogot szedő zsaru áll, Terence McDonagh (Nicolas Cage). Lop, csal, hazudik, drogozik, egyre nő a lista, mégis a film végén nem fog megbűnhődni, a korrupt zsarunkat előléptetik.

Wexford Wildfowl Reserve

2010. június 06. - vasárnap

Kora reggel indultunk, hogy legyen elég időnk megnézni a rezervátumot és környékét. Előtte persze megláttunk ezt-azt, pl. szélgenerátorokat, vagy ittlétünk második rendőri csekkolása közben az út szélén észrevett, strandot jelző táblát követve megnéztük Blackwater strandját is. A strand gyönyörű, homokos, és egy patak folyik a tengerbe, amin éppen gyerekek gumicsónakban játszottak "lecsúszok és felszaladok"-ot. :)

Blackwater strandja.

A Wexfordi Vízi Szárnyas Természetvédelmi Terület (Wexford Wildfowl Reserve) otthont ad több ezer madárnak: kacsák, hattyúk, libák élnek itt októbertől április közepéig. Tudtuk, hogy most nem fogunk sok madarat látni, de az idő gyönyörű volt, így célbavettük a homokos tengerpartot és a madarakat. :)

Sarki lúd (Snow goose).

Éppen egy családdal együtt értünk oda, akik persze etetni mentek, így volt mit fotózni, mert minden most ott lakó, akinek korgott a gyomra odasereglett. Pici libák is voltak, csak elbújtak előlünk. :) Láttunk sarki ludat (snow goose), tőkés récét avagy vadkacsát (mallard duck), nyári ludat (greylag goose), apácaludat (Barnacle goose) és vízityúkot is természetesen.

Nyári lúd (greylag goose).

Az ott lévő kitett papírokból azt is megtudtuk, hogy nem messze van a Raven (holló) Természetvédelmi Terület (The Raven Nature Reserve) nevezetű hely, így úgy döntöttünk, hogy azt választjuk a következő állomásnak. :) A rezervátumban kinyomtatott lapot kaptunk a pontos útvonallal, így igen hamar odataláltunk. A hely nagyon szép, hatalmas homokos tengerpart melletti erdővel. Ennek megfelelően rengetegen is voltak, pedig a felhők eltakarták a napot. Méghozzá micsoda felhők! Ritkán tiszta az ég Írországban, de néha eltátom a szám a felhők láttán, olyan szép, mégha nem napos akkor is. :) Még voltak a parton, mi pedig széldzsekiben botorkáltunk, mert a szél erősen fújt. Sokakat ez nem tartott vissza a csobbanástól. :)

The Raven Nature Reserve.

Ugyan mi nem láttunk madarakat most, de a hely fontos szerepet tölt be, hisz otthont ad számos ritka növénynek és madárnak. Egy nagyot sétáltunk, majd célba vettük a kapott papírkánkon lévő másik helyet: Eden Vale Woods.

Eden Vale Woods - vízesés.

A papíron azt írták, hogy nagyon kevés a parkolásra alkalmas hely, hát nem tévedtek. Egy éles kanyarban lehet megállni az út szélén, kb. 6 autónak van hely. Az út a vízesésig kb. 2km, végig egy patak mellett, fent a domboldalban lehet végigsétálni. Az út végén aztán egy igen sötét, növénnyekkel sűrűn benőtt helyből buggyan elő a víz. Érdekes volt, és nem sűrűn látogatott. Egy család volt még rajtunk kívül ott, ugyan kint a kanyarban több autó állt.

10 kis pöttöm majd mozi

2010. június 05. - szombat

Ma reggel fura módon szombathoz képest a UCD-be indultunk reggel. 9.15-re kellett ott lennem. Sokan akarnak vizsgázni ebben az időszakban, mindenféle kurzus indulása előtt. Ma is jót izzadtam, meleg volt, és ráadásul az ablak mellett ülve huzat volt.

Vizsgák után megbeszéltük, hogy a kis hattyúknál találkozunk, At addig hoz fényképezőt és kis kenyeret kényeztetésnek. A kenyérre nem volt szükség, mert egy család 3 gyerekkel éppen akkor ért oda. Nagyon nagy divat itt Dublinban, fogni a gyerekeket, kicsiket, nagyokat, karonülőket, és kimenni a szabadba állatokat etetni, napozni, ülni a fűben. Legyen az mókus, kacsa, liba vagy akár van birkasimogató is. :)

Nagyok és kicssik
Picurnézés után úgy terveztük, hogy elmegyünk moziba két filmre. A kettőből egy lett, mert rajtam kijött az izgalom utáni fáradtság, úgyhogy hazajöttünk pihizni. :)

Prince of Persia: The Sands of Time (2010) : Mike Newell rendezésében a film videojátékon alapul. Dastan herceg (Jake Gyllenhaal) és Tamina (Gemma Arterton) szembeszállnak a gonosz Vizierrel (Ben Kingsley), aki meg akarja változtatni a múltat. Most a két fiatalon a sor, hogy tegyenek valamit az Idő Tőre segítségével, ami vissza tudja forgatni az időt. Nem ismerjük a játékot, így nem tudom mennyire hasonlít vagy sem, de mi jót szórakoztunk. :)

IELTS

2010. június 03. - csütörtök

Tegnap a megadott időpontban sokadmagammal várakoztam az IELTS eredményemre. Mosolyra görbült a szám, amikor lassan kihúztam a papírt a borítékból. Sikerült! :) Ma pedig már le is tudtam a második vizsgám szóbelijét. Szinte az első megírása után be is jeletkeztem a következőre, mivel ebben az időszakban nagyon sokan vizsgáznak, és ha mégsem sikerült volna az első, akkor már nem tudtam volna megpróbálni csak még egyszer a határidő előtt.

Így, ha már befizettem, el is mentem. Ma is sokan voltunk, de örülök, hogy a szóbelit ma letudtam, így a szombati nap, amikor a többire kerül majd a sor nem lesz olyan hosszú.