Indulandusz előtti percek

2009. július 23. - csütörtök

Holnap indulunk! Már majdnem minden lefoglalva, már majdnem minden készen. Itthon a lányoknak minden készen áll, az volt a legfontosabb, nem hagytuk utoljára. Majd kiderül, hogy a kis füzetbe kidolgozott napi tervek mennyire fognak bejönni a következő 2 hétben. :)

Munka vége

2009. július 21. - kedd

Ma At hazapakolt az irodájából. Vége egy időszaknak. Fura, hogy egy évvel ezelőtt azért váltottunk szerződésesről állandóra, mert az biztosabb. Az élet fintora. Szerencsére jól alakultak a dolgok, egy szavunk sem lehet.

Bevásárló körút + újra HP

2009. július 19. - vasárnap

A hétvége a szükséges dolgok beszerzésével telt el. Kellett még pár zokni, vagy éppen póló, és egyéb tisztálkodó szerek, nem beszélve a naptejről. :)

Már egy ideje észrevettük, hogy olyan €20-30-val csökkent a heti kiadásunk a Dunnesban. Több akciós termékük is van, a saját termékeik is olcsóbbak, da azok nem jöttek be sajna... Ma a Dunnes liftjében egy ír család női tagja éppen a barátnőjével osztotta meg, hogy nemtom melyik felmérés szerint a Dunnes a legolcsóbb manapság. Biztos csak ír boltok között volt ez a felmérés, mert az Aldi termékei olcsóbbak a Dunnesnál. Pl. manapság olyan szép paradicsomokra leltünk az Aldiban 75 centért, majd megszólaltak. Nem beszélve a finom barackról, amit ugyancsak 75 centért árultak, és még sikerült finomat is kiválasztanunk. Persze nem tudunk itt mindent megvenni, mert vagy nincs, vagy már hozzászoktunk a Dunnes dolgaihoz. Habár kedvenc WC papírunk ugyan eltünt a Dunnes polcairól, és már nem először járunk úgy, hogy szinte üresek a Dunnes polcai. Ugyanakkor az Aldiban egyre több az ír vásárló és az ír alkalmazott is. Amikor kiköltöztünk, szinte csak lengyel alkalmazottak dolgoztak itt és alig láttunk ír vásárlót.

Ma megint megnéztük az új HP részt. Ma is tetszett. :D

Szállásfoglalás + HP

2009. július 18. - szombat

A szállásfoglalás jobban megy, mint gondoltam. A két félt területtől eltekintve, mindenhol könnyen találtunk olcsó, de jónak kinéző szállást. Elolvastuk a review-kat is, így választottuk ki őket. Remélhetőleg, nem fogunk csalódni.

A 16 nap alatt összesen 9 különböző helyen fogunk aludni. Ilyet még úgy sem csináltunk, kíváncsi leszek, milyen lesz. :)

Este Harry Potter and the Half-Blood Prince volt a program. Végre! :D Szerintünk a legjobban sikerült rész eddig! Vicces lett, nagyon élveztük mindketten. Igaz, mint minden részből, kivéve talán az elsőt, ebből is sok információ maradt ki, ami a könyvben benne volt. Persze nem lehet mindent úgy filmre vinni, mint ahogy a könyvben volt. A filmben szereplő szereplőket nagyon szeretem, ebben a részben a 3 főhős jót alakított, pláne Ron. :D Jókat nevettünk végig, már nagyon vártuk!

Minden kiadott előzetest többször is megnéztem, és azt hittem, hogy rosszul tettem, mert tudni fogok minden poént, mire a film is kijön. De nem! Felismertem az előzetes részleteit, de így egyben még sok mindent tartogatott a film. Tudtam, hogy a vége nem úgy lesz, mint ahogy a könyvben, és azt is, hogy lesz egy plusz jelenet, ami a könyvben nem volt, de nem volt zavaró. Jól megcsinálták, nagyon tetszett. :) Most lehet várni az utolsó kettős részre. :Đ

A tervezés lépcsői

2009. július 17. - péntek

Lassan, de biztosan haladok az előkészületekkel. Úgy terveztük, hogy Velencébe érkezünk az első nap, majd a második nap estéjén kocsit bérlünk, és tovább utazunk Veronába. Onnan pedig dél-kelet felé vesszük az irányt, végül le a Toszkán vidékre, Cinque Terrén keresztül fel Genovába, majd Bergamoba végül, ahonnan indul a gépünk vissza Dublinba.

A tervezés felénél járok, és egyre fogy az idő. Szállást holnap fogunk elkezdeni lefoglalni, mivel ma lett aláírva a szerződés, most már nyugodtan mehetünk kirándulni. Legjobban Velencétől és a Cinque Terre vidéktől félek szállásügyben, de majd holnap meglátjuk, mi sikeredik. :)

Számos oldalon átrágtam már magam, egy füzetbe összegyűjtöttem a hasznos tanácsokat, és a meglátogatandó helyeket, templomokat, vidékeket. Ebből a tervből kiindulva, a net és két útikönyv segítségével tisztázom le egy kis füzetbe a napokat, megfontolva, merre lenne jó és lehet parkolni, merre milyen látnivaló van. Minden városról kinyomtatok térképet a felírt látnivalókkal, és a parkolási információkkal. Holnaptól pedig a szállásról is, hogy ne kelljen majd ott keresgélni, tudjuk merre kéne mennünk.

Ryanairrel repülünk oda és vissza is. Megnéztük az összes lehetséges variációt, és a Ryanair még a Visa kártyás fizetés miatti plusz €10 és a fejenkénti €10-s bőrönddel együtt is mérföldekkel olcsóbb, mint a többi légitársaság. Ilyen rövid úton, nem hiányzik semmilyen fedélzeten ingyen osztott ehetetlen kaja. Hosszabb úton megfontolnám, kivel utazom, de rövidtávon ők a legolcsóbbak. Eddig még mindig jót aludtunk a repülőn, kivéve, amikor lestük a magasból látható hegycsúcsokat, vagy csak simán a felhők különböző csodáit. Mindig lenyűgöznek, mindig tudnak valami újat mutatni. :)

Pet sitting

2009. július 15. - szerda

A lányokra vigyázókat is elrendeztük, szerencsére tudnak velük foglalkozni, míg mi nem leszünk itthon.

Tavaly minden rendben volt, mikor hazaértünk. Nem voltak feszültek, hiszen itthon lehettek, még ha nélkülünk is, mégis a megszokott környezetben, a megszokott hangok között. Minden nap hívjuk őket, vagy kapunk sms-t, hogy mi történt aznap.

Nyaralás-tervezés

2009. július 13. - hétfő

Még egy hét van hátra Atnak a munkából. Lassan alakulnak a dolgok, de szerencsére At cége jól áll ehhez az elfogadhatatlan szerződéshez, azaz nekik sem tetszik. Most közös erőbedobással keresünk másik közvetítő céget, aki olyan szerződést kötne, mint amilyen volt Atnak korábban, vagy amilyen a mostani szerződéseseknek van.

A hétvége lázas nyaralás-tervezéssel kezdődött és ért véget. Már korábban eldöntöttük, hogyha megyünk nyaralni idén, akkor Észak-Olaszországba mennénk. Azt tudtuk, hogy a kapott felmondási időben tudunk menni, mivel később, szerződésesként, ha nem dolgozol, nem kapsz fizut rendszer lesz, és haza is szeretnénk menni valamikor. A repjegyeket megrendeltük az előző héten, de mivel a szerződéseseket közvetítő cég bekevert, ennél tovább nem mertünk lépni.

Még a szállásokat nem merjük lefoglalni, de a tervezésbe belevetettük magunkat. Én már korábban nekiálltam az index Olaszországgal foglalkozó topikjainak, így halványan már kezdett bennem derengeni, miket lenne jó megnézni, merre kéne majd utazni. Mint általában, most sem strandolós nyaralást tervezünk, sokkal inkább a városokat, a vidéket szeretnénk látni.

Kitettünk egy nagy Olaszország térképet a falra, és azon napról-napra gyűlik fáradozásom eredménye. Mire este At hazaért, ma egy nappal előrébb jutottam a tervezésben. :)

Utolsó nap

2009. július 10. - péntek

A mai napon a női alak után férfi alak következett. Kezdtük ezt is ceruzával, majd folytattuk szénceruzával, majd pasztellal. A nap nagyobbik felében pedig elkezdtük akrillal. A nap végére be is fejeztük. Jó kis csapat lett az ehetiből is, bár itt még kevesebb volt a fiatal, mint a múlt héten. Sokat tanultam.

Este nagyban pihentünk, amikor furán elkezdett remegni a padló. Kiderítettük, hogy kint a házunk előtt fúrnak, faragnak, szakadó esőben dolgoztak még kint az utcán, este 11-kor. Be is fejezték igen hamar!

Dzsuszti Blog

Ami az enyém, az az enyém!

2009. július 08. - szerda

Hétfőn magamat, kedden Atot kellett lerajzolnom házi feladatként, mármint fejileg, ma pedig valamilyen virágot kellett rajzolni pasztellal. Végre, volt időm kísérletezgetni itthon. Hazafele jövet vettem egy vörös gerberát, és egy íriszt, gondoltam vagy egyik, vagy másik jó lesz modellnek. :) Végül az írisz lett készen. Interneten kutakodva arra is rájöttem, hogy hogyan lehet a pasztellt kicsit elkenni a papíron. Felvittem a megfelelő színt, majd fülpucival elmaszatoltam a réteget, majd még adtam hozzá sötétebbet, míg végül felépült egy-egy szirom. A képen nem teljes, mert nem fért bele a scannerbe. :)

Ma este Pizsi olyat produkált... Amikor kiengedjük a lányokat, a ketrecük ajtaját be szoktuk zárni, mert Nudli előszeretettel osonkodik be hozzájuk, miközben ők kint sertepertélnek, és eszi meg a kajájukat. Az a plusz porció azonban már sok lenne a cicapocaknak, így a ketrecet bezárva tartjuk, pocaktömést megelőzendő... Ma viszont elfelejtettük. Egyszer csak mérges fújásra lettünk figyelmesek. Belépve a szobába azt láttuk, hogy Nudli és Pizsi bent a ketrec aljában éppen nézeteltérnek. Nudli megdézsmálta volna a görikaját, Pizsi viszont ezt nehezményezte, és kitartóan elhajtotta Nudlit a táltól. :D

Dublini közlekedés

2009. július 07. - kedd

A mai napi feladat az volt, hogy egy női modellt rajzoljunk le. Ceruzával készítettünk 3 különböző pózban álló női alakot, majd jött a szénceruza és a pasztell. Nem volt egyszerű a feladat. Nem gondoltam, hogy két paprika után emberi alakkal fogom folytatni a próbálkozásaimat. :) A szénceruzát is a rajzórámon próbáltam ki először, pasztellt meg még sosem használtam. A modell fél óránként pihent egyet.

"A pasztell átmenet a rajz és a festészet között. Lényege, hogy a festékszemcsék a papíron kötőanyag nélkül, kizárólag a felület bolyhossága, érdessége révén tapadnak meg. Eszköze és egyben anyaga a minimális kötőanyaggal kis rudakká préselt festékpor, mellyel krétához vagy rajzszénhez hasonló módon bánnak. Hatása nagyban függ a felhasznált papír milyenségétől, amely gyakran finomra tört habkőporral van bevonva, hogy csiszolópapírként porlassza szét a pasztellrudat, vagy fonaltörmelékkel, hogy bársonyosságával kösse meg a festékport." - írja a wikipédia. Ehhez kellett megvennünk a pasztell papírt, mivel az kellőképpen érdes a feladathoz. Egy tömbben sok színes lap van, a használt lap színe a témától és az alkotótól függ.

Hazafelé aztán majdnem szemtanúja voltam egy balesetnek. Ha nem itt lett volna a dolog, hanem mondjuk Budapesten, akkor biztos elütik a nőt előttem. Itt elég toleránsak az autósok a gyalogosokkal szemben. A gyalogosok többsége úgy közlekedik, hogy megy amerre lát. Mint ahogy ez a nő is, csak gondolt egyet, irányt váltott, és az autósokon keresztül átment a másik oldalra. Mindenki átengedte. Dudálások közepette ugyan, de átjutott. Ezt tedd meg Pesten...

Amúgy ilyet sokat látni errefelé. Az autósok figyelnek a gyalogosokra, és beengedik egymást könnyebben mondjuk sávváltásnál, ellentétben a Budapesten megszokottal. Ha otthon sávot akartál váltani, be kellett dugjad az orrod, mert különben hetelhettél a sávodban, senki át nem engedett, tisztelet a kivételnek... Itt kiteszed az irányjelzőt, és igen hamar át is enged valaki.

Elkezdtek olyan bérelj biciklit és bicajozz a városban dolgot építeni, mint mondjuk ami Párizsban is van. A város számos pontján látni már biciklikölcsönzős helyeket. Mi legelőször a Great Outdoors utcájában botlottunk ilyenbe, de már láttunk az albinktól egy sarokra is. Ugyan még biciklik nélkül, de már a helyüket kezdik kialakítani.

A tervek szerint 450 biciklit szándékoznak rendelkezésre bocsájtani, a város 40 különböző pontján. Azt tervezik, hogy az éves tagság €10 lesz, az első fél óra ingyenes, a következők pedig igen kedvezőek lesznek. A kormány nem fizetett a biciklikért, hanem megállapodott a JC Decaux céggel, hogy ők adják a bicikliket, cserébe a reklámhelyekért.

A párizsiak 2007 júliusa óta használják a szürke kölcsönözhető bicajokat, amik itt Dublinban részben kékek lesznek. A lakosság véleménye megosztott. Valakik neheztelik, hogy ugyan a kormány ingyen jutott a biciklikhez, a lakosságnak mégis fizetni kell a használatért... Mások szerint a város központjából sok helyről hiányoznak a biztonságos biciklis utak a dologhoz...

Kíváncsi leszek, hogy az új, strapabíró biciklikkel mi lesz pár hónap után? Na nem az elhasználtságra gondolok, sokkal inkább a vandálkodásra. Elég sok helyen látni szétszedett, árva bicikliket a városban. Vajon ezeknek az új bérelhetőknek mi lesz a sorsuk?

"Dublin does not have a particularly proud civic record when it comes to respecting public property, so there has to be some anxiety about the fate of these 450 bikes, never mind how plain they look, a dash of blue paint notwithstanding."

Azt írja a cikk, hogy 2003-ban, amikor Dublin adott helyet a Cow Parade-nak (Tehén Parádé), az első 10 életnagyságú tehenet, amiket itt-ott kitettek az utcákra, 24 óra alatt annyira megrongálták, hogy az egész kintre tervezett kiállítást át kellett mozgatni fedett térbe vagy olyan helyekre, amit kamerákkal figyeltek meg... Hmm.

Drawing and painting course

2009. július 06. - hétfő

Reggel még nagyobb pakkal közeledtem a suli felé, mint a múlt héten. A heti kurzus most egy öregebb épületben volt, szemben a múlt hetivel. Ez az épület egy nagyobbfajta labirintus. Követve a portás utasítását, eltévedtem. Szerencsémre nem csak én, hanem más is, így közös erővel és a takarítónő útmutatásával megtaláltuk a termünket.

Egy nagyobbacska teremben már vártak ránk páran. Bemutatkozás után, mindenkinek jutott egy állvány, amikkel kört formáltunk. Ma ceruzával, majd szénceruzával rajzoltuk le a szemben állókat a teremben. Nem volt egyszerű feladat, főleg a hozzám hasonlóknak, akik nem fogtak ceruzát a kezükben még túl sokat... A kurzus kiírásában az állt, hogy bárki jelentkezhet, kezdő és haladó is, de inkább haladókra volt szabva a dolog. Azért követtük az útmutatásokat legjobb tudásunk szerint.

Fél óránként körbesétáltunk, megnézte mindenki a másik hogy halad. Érdekes volt, sok hasznos dolgot tanultam ma. Fáradtan caplattam hazafelé, és még házit is kaptunk, ami éppen belefért még a hoszzú napba. :)

3 év

2009. július 05. - vasárnap

3 évvel ezelőtt, nagy izgalmak közepette érkeztünk Dublinba. Azóta sok minden történt velünk, ért pozitív és negatív hatás is, de összességében jól érezzük itt magunkat. Összeszámoltuk, hogy mióta együtt vagyunk, hány különböző albiban laktunk. Újra felelevenedtek az egyetemi évek Veszprémben, majd az utána következő pesti, majd fehérvári időszak, amikor megismerkedtünk sok görissel. Aztán jött újra Budapest, ami jó is volt és nem is. Főleg a nem is része miatt döntöttünk az utazás mellett. Nyakunkba vettük amink volt, és nekiindultunk a világnak.

9. albinkat koptatjuk közösen azóta. 5 albi elfogyott az egyetemi éveink alatt, laktunk Veszprém pár szegletében. Először harmadmagunkkal, majd végül csak kettesben. Veszprém mindig is a szívünk csücske marad. Amikor nekiindultam az ország egyik szegletéből a másikba egyetemre járni, sokan mondták, hogy emlékezetesek lesznek ezek az évek. Milyen igazuk volt! Igaz, volt olyan is, aki azt mondta, nem csak bekerülni kell, hanem bent is maradni. :) Kezdtük a koleszban, a közös tanulásokkal, közös főzésekkel. Minden ismeretlen volt, főleg az az érzés, hogy egyedül vagyok a problémáimmal, ha beteg voltam, nem volt ott anyukám, aki teát főzött volna, magam kellett intéznem a dolgaimat.

Az első évi koleszozás után kikerültünk a koleszból, és elkezdtük fogyasztani az albikat. Laktunk dohos kuckóban, volt kutyánk is, laktunk közelebb és távolabb is a kolesztól.

Majd jött Budapest. At munkahelye által felajánlott szobában laktunk, Buda egyik szép vidékén, egy hotelban. Kényelmes volt, egy fal választott el bennünket a munkahelytől.

Másfél év után, az egyetem befejezésének megkönnyítésére elköltöztünk Székesfehérvárra. Ez volt a 7. albink. Itt kb. egy fél évet laktunk. Az ötlet az volt, hogy félúton Pest és Veszprém között majd menni fog az egyetem befejezése és a munka Atnak Pesten. Be is vált a dolog és nem is.

Még nem fejeztük be az egyetemet, amikor felköltöztünk Pestre, mert kölcsönre lakást vettünk, Kőbánya egyik szegletében találtunk egy picike zugot. Kipofoztuk, saját magunk vakoltunk és festettünk. Saját magunk készítettük el téglából a szoba egyik falát, különböző méretű és formájú "rekeszeket" alakítottunk ki, majd vakoltunk be. Amolyan kis kütyüs falnak. :D

Majd jött a külföldre költözés, és azóta ugyanabban az albiban lakunk 3 éve. Nem gondoltuk volna, hogy ez az albi lesz eddig az a hely, ahol a legtöbbet élünk egyhuzamban. :) Mióta vettünk párátlanítót, penész sincs és a ruhák is jobban száradnak.

Munka van, tervek csiszolódnak, reméljük a legjobbakat továbbra is. ;)

Változások 2.

2009. július 05. - vasárnap

Mára már túl vagyunk a nehezén, ezért most már le merem írni a dolgokat.

Amikor a válság kezdődött, mi is összedugtuk a fejünket, hogy mire számíthatunk. Akkor úgy gondoltuk, hogy minden rendben lesz. A dolgok mégis másképp alakultak. Egyik nap azzal hívott fel Párom, hogy bizony minket is érint a dolog, a több ezres cégen belüli elbocsájtásba mi is beleestünk. Úgy döntöttek fentebb, hogy arra a csoportra, amiben At is dolgozik, nincs többet szükség.

Az eljárás teljesen korrekt volt, egy szavunk sem lehetett. Miután közölték velük, hogy fel fognak mondani, kaptak 4 hét konzultációs, 4 hét felmondási időt, majd ezután 6 hétig kereshettek új munkát.

Mindezek alatt azon tanakodtunk, hogy mi is legyen a következő lépés. Maradjon itt ha tud, keressen itt Írországban másik munkát, vagy esetleg menjünk tovább, mivel az USA-ban vannak/voltak állandó állások cégen belül. Ez utóbbit szerettük volna a legkevésbé, mivel én is most kezdeném a sulit itt.

Lassan kialakult a dolog. Mivel állandót nem vesznek fel, így akkor szerződésesként maradna itt At. Hetek alatt kiderült, hogy van hely, aztán, amikor már kezdtünk volna megnyugodni, a közvetítő cég, ami a szerződéses munkaerő és a cég között áll, még csavart a dolgon egy jót...

A szerződéses nem szerződhet le egyből a céggel, hanem kell egy közvetítő cég, akin keresztül lehet szerződéses az ember. Ők viszont most olyan szerződést ajánlottak, amit nem lehetett elfogadni. Felvette volna a közvetítő cég magához Atot állandóra, állandó fizetéssel, de szerződéses feltételekkel, azaz nem lett volna szabadság, bármikor felmondhattak volna, stb. Magyarul a pénz kevesebb de a kockázat is a közvetítő cég számára...

Szerencsére ez a szerződés nem csak nekünk nem tetszik, hanem a cégnek sem. Most azon ügyködünk, hogy találjunk más közvetítő céget, aki nem tesz keresztbe ilyen szerződéssel.

Következő beszerzőkörút

2009. július 04. - szombat

A következő hétre is jelentkeztem egy kurzusra, amihez még több dolgot be kellett szereznünk ma. A kis listán, számos olyan dolog szerepelt, amiről nem tudtam mi fán terem. Egyrészt az angol miatt, másrészt, mert sosem használtam őket.

Festékem és ecsetem már van, már csak egy sor különböző papírt kellett ma begyűjtenünk és még pár apróságot. Ellátogattunk a suli által ajánlott boltba is, mivel a School Supliesban nem találtuk a kért papírokat.

A suli melletti bolt neve A4, pár perces sétára van az NCAD bejáratától. A pontos cím: 113 Thomas St, Dublin 8

Itt aztán tényleg mindent megtaláltunk, amit kértek. A pastelhez pastel papert, az akrilhoz cartridge papert, vettünk még szénceruzát is, hogy minden meglegyen. Az eladó nagyon kedves és türelmes volt velünk, mindenben segített.

Utolsó nap

2009. július 03. - péntek

Az utolsó napon kipróbáltuk, hogy hogyan is használjuk az elkészült grafikonjainkat. Az is kiderült, hogy a doboz nem azt a célt szolgálja, hogy abban tároljuk a dolgainkat naponta, hanem amolyan kis műterem lett belőle.

Levágtuk 3 oldalát, a maradék 3 így egy kis sarkot produkált. Arra Mary felragasztgatott színes lapokat. 3 különböző színt kapott mindenki. Majd gondosan beállítottuk a visszatükröződős objektumot, és az almát/narancsot, és lehetett megrajzolni a kompozíciót, majd kifesteni, grafikonokat használni a színválasztásnál.

A több színes lap, az alma, és a plafon szépen visszatükröződött a kis tejes kiöntőmön. Így nem kevés színt kellett kikevergetnem. :D Igaz a mű nem készült el, mert az idő kevés volt rá, de érdekes és hasznos volt a gyakorlat. Ezzel lett teljes a kurzus.

Még nyertünk is a lottón, 3-asunk volt, ami €5-t ért. :) Azt visszaforgattuk újra, és megbeszéltük, ha nyerünk, jövő hét kedden itt találkozunk. :D

Közös lottózás

2009. július 02. - csütörtök

Mára már érzem a napi 2*45 perces gyaloglás eredményét. :) Még mindig szép az idő, habár ma esett, inkább csak szemerkélt, míg sétáltam reggel a suli felé.

A mai nap befejeztük a grafikonok készítését, a végén már nem egy elsődleges és egy másodlagos színt kevergettünk össze, hanem két másodlagos színt. Az embernek észnél kellett lennie, hogy kövesse, melyik kockába milyen színt kéne kikeverni. :)

A mai nap eseménydús volt, ugyanis eldöntöttük, hogy lottózunk egyet közösen. :) Mindenki beadott €1-t. Jókat mulattunk, míg azon tanakodtunk, hogy mit fogunk majd kezdeni a megnyert pénzzel. :D

Csoporttársaim egyik fele idősebb, otthon festegető, míg a másik fele fiatalabb, dolgozó, vagy éppen a munkát sulira váltó, mint én. :) A vegyes társaság minden tagja nő, Mary, a tanárunk meg is jegyezte, hogy ez ritka, általában szoktak 1/3 arányban férfiak is lenni. Ő már évek óta tart nyári kurzusokat, és tanít is a suliban, sőt otthon is tart órákat ősszel. Nagyon érdekes egy egyéniség, megkedveltük mindannyian.

Dörög és villámlik?!

2009. július 01. - szerda

A mai nap szokatlan jelenséggel kezdődött. Hajnalban dörgésre és villámlásra ébredtünk. Még eddig nem tapasztalhattunk ilyet errefelé, de most ezt is megértük. :) Számolgattuk a villámlás és a dörgés között eltelt másodperceket, és néha megjegyeztük, ez bizony közel volt. A lányok is csak hegyezték a fülüket, de nem volt nagy az ijedelem szerencsére.

A mai napon is a grafikonok álltak a középpontban. Ezen kívül sok hasznos dolgot is tanultunk.

Míg a vízfesték már régóta jelen van, az olajfestészet kezdete a 15. századra tehető, addig az akrilt 1955-ben használták először. Vizes bázisú, mint a vízfesték, azaz vízzel hígítható, vékonyítható, tisztítható. Míg nedves, addig vízben oldódik, száradás után azonban már teljesen vízálló.

Igen hamar szárad, egy vékony réteg 10-15 perc alatt beszárad. Ennek megakadályozására is vannak praktikák, mint megtudhattuk.

Pl. az egyik igen hasznos és egyszerűen kivitelezhető:

vegyünk magasabb peremű palettát, vagy ha van otthon, egy sima műanyag, lapos tároló doboz is megteszi, aminek van jól zárható teteje. Tegyünk a doboz aljába papír konyhai törlőkendőt, amit nedvesítsünk be vízzel. Majd erre helyezzünk egy réteg eldobható palettát, itt Dublinban is kapható bármely Art Hobby boltban vagy akár egy darab sütőpapír is megteszi az eldobható paletta helyett. Erre tegyük a festékeket, ezen kevergessük ki a színeket. Így a festék nem fog beszáradni olyan hamar, folytathatjuk a munkánkat később is.

A rajzóráim végén is mindig percek telnek el, míg a tányérra száradt festékeket lekapargatja az ember. Ugyan pl. mosogatószerrel könnyebben megy a dolog. A nyári kurzusra vettünk palettát, de itthon simán csak egy fehér porcelán tányért használok a célra, mint a rajzóráimon szoktuk. Tökéletes, könnyen tisztítható.

Az akril széles körben elterjedt, sokak kedvenc festékévé vált. Felvihetjük a felületre ecsettel, festőkéssel, de márthatunk egy anyagot a festékbe, és maszatolhatunk utána, vagy fröcskölhetjük a felületre, vagy akár spray-s verzió is létezik.